בימים האחרונים קשה להתעלם מהחשיפה התקשורתית העצומה בכל הקשור למעילת ענק לכאורה בתחום המסעדנות, באחת מהמסעדות המפוארות והמוכרות במדינת ישראל.
דמותו הססגונית של השף הידוע, ומעבר לכך חוסר הבהירות בכל הקשור למה שקרה שם בדיוק, העצימו עד מאוד את החשיפה התקשורתית. ל
לא צל של ספק בפרשה רב הנסתר על הגלוי אבל עם עובדה אחת אי אפשר להתווכח: בית העסק נכון להיום סגור, הצוות כולו פוטר ובעל המקום טוען להפסדים של מיליוני שקלים.
אז מה קרה שם בדיוק?
ובכן, בדיוק עבור מקרים שכאלה הוקמה חברת פרופיט מבית אם התוצאה
בחברתנו אגפים שונים כאשר אגף מניעת אובדן וסיכול עבירות בעסקים הינו חוד החנית של החברה ומטרתו היא הקטנת רמת האובדן הכלכלי (הפחת) ועל ידי כך הגדלת רווחיות העסק.
האגף עובד באופן ממודר ונותן מענה לכל לקוח בכל עת כאשר אנו מתאימים את עבודתנו לצרכים והתקציבים ופועלים ע"פ תוכנית פרויקטאלית או שנתית. הישגי עבודתנו ניכרות בשביעות הרצון המוחלטת של לקוחותינו ולראייה אחוזי ההצלחה שלנו הנושקים ל- 100% הכוללים מעבר לעצירת זליגת המזומנים החוצה, גם איתור והחזרת אותם כספים שנגזלו מבעל העסק.
אנו משתתפים בצערו וכאבו של בעל המסעדה שכספו אבד בצורה כזו או אחרת, ועל מנת למנוע ממקרים שכאלה להישנות אנו קוראים תגר על כל בעל עסק, בכל תחום, שבו אנו נצליח להוכיח לכל בעל עסק שני (מהניסיון שלנו למעלה מ- 50% מהגניבות בעסקים מתבצעים ע"י עובדי המקום) כי נעצור את הדימום ומעבר לכך נגיע לרבדים העמוקים ביותר שיש על מנת להחזיר את הכספים שאבדו.
שיחת טלפון אחת לתיאום פגישת היכרות היא כל מה שאתה צריך כדי להימנע ממקרה מצער כפי שקרה הפעם שיקרה גם לך, ואם כבר יש לך תחושה ש"משהו לא בסדר" אז זה הזמן לפעול לאלתר באמצעות החברה הכי מקצועית בארץ בנושא.
לתיאום פגישת יעוץ ללא עלות - 077-3442900
רבים מבין בעלי ומנהלי הרשתות הקמעונאיות, כמו גם עסקים קטנים ובינוניים, אינם מודעים למימדי הפגיעה ברווחיות העסק כשאינם מפעילים בו מערך מניעת אובדן. הפגיעה, הנובעת מפיקוח לא יעיל על ההתנהלות הכספית של העסק ומהיעדר בקרה על רווחיותו, חמורה לעתים עד כדי קריסתו; מאידך עשויה הפעלתו של מערך מניעת אובדן להעלות את רווחיות העסק בעשרות אחוזים.
הספר החדש "סוד התוצאה" – המדריך למניעת אובדן ושיפור הרווחיות בעסקים ...
בדורות הקודמים נהגו סבותינו לאמר "לכל סיר יש מכסה".
אני אומרת "לכל פריט יש פריט משלים"
עד כמה העובדים שלנו מבינים את המשמעות של הפריט המשלים באקט המכירה ?!
המוצר המשלים צריך להיות פריט שלא יעמיס על תקציב הקניה של הלקוח, אך ייתן לנו כחנות/רשת יתרון משמעותי בפדיון היומי/חודשי.
"חוק המספרים הקטנים" - 10 שקלים נוספים כפול מס' הלקוחות בסניפנו זה משמעותי.
גם עם 50% מהלקוחות שלנו יענו להצעתנו למוצר משלים, הרי שהרווחנו.
ומה הלקוח מרוויח מכך ?
בד"כ מוצר משלים הינו מוצר שנעלם מרשימת הצריכה של הלקוח.
לדוגמא:לקוח רוכש נעליים במרבית המצבים אם נציע לו גרביים במבצע (זכרו 10 ש"ח נוספים) הוא יסכים.
או למשל מברשת שיניים תציעו משחת שיניים.
המוכרן מחויב להטמיע במכירתו את נושא מוצר המשלים.
זכרו: מכירה ללא הצעת מוצר משלים - אינה נחשבת כמכירה ממוקסמת.
מירב יום-טוב
מנהל אגף שרות ומכירות
התנגדות לקוח זאת הדרך של הלקוח לאותת שיש לו צורך, והוא זקוק לעזרה.
התנגדות הנפוצה ביותר היא התנגדות למחיר, אם הלקוח מצא לנכון לציין בפנינו את בעיתיות של המחיר, הוא נתן לנו הזדמנות מעולה לייצר מכירה ולהציע לו מוצר זהה במחיר שעונה לצרכיו.
ישנם לקוחות שההתנגדות שלהם נובעת מהרצון שנספק להם סיבה לרכוש את הפריט הספציפי דווקא אצלנו ולא לפנות לחנות הסמוכה לנו, (למתחרים).
בדרך כלל ישנה נטייה של המוכרנים שלנו להתייחס להתנגדות לקוח כאל טרדה מצד הלקוח.
נניח שאנשי המכירות שלנו יתייחסו ללקוח שמתנגד כמו אל לקוח שנותן להם הזדמנות למכור להם, האם תהליך המכירה יסתיים בעסקה ?!
בוודאי !!!!!
זכרו, הלקוח שלנו הביע בפנינו התנגדות ,הלקוח מנהל איתנו מו"מ .
הלקוח בצפייה שנספק לו מענה.
אלמלא כך היה פשוט יוצא משטח המכירה ופונה לחנות הסמוכה או לספק המתחרה.
אל תאבדו אותו, הוא רוצה לקנות !
איך הופכים התנגדות להזדמנות?
על כל מוכרן להיות מוכן לכך שכל מכירה תיתקל בהתנגדות לקוח ,זאת "מוכנות נפשית".
הייה מוכן להיות קשוב להתנגדות.
אל תתעסק עם השערות ופרשנויות לגבי צרכיו והתנגדותו.
שאל אותו למה הוא מתכוון?
החשוב מכל זכרו שזאת הזדמנות ולא התנגדות.
ניפגש במאמר הבא.
מירב יום-טוב
מנהלת אגף שירות ומכירה
אחד הדברים אשר מקבלים תשומת לב פחותה בחלק מהעסקים הינו תחום ניהול מלאי.
ניהול מלאי בעיני הוא – סדר
במקום מסודר כל אי סדר בולט ומפריע.
ניהול מלאי הוא בעיני אחד התחומים החשובים ביותר (מפורט בהמשך).
ניהול מלאי הינו כלי שרות מעולה לבעל הבית, כלי הנותן אינדיקציה מדויקת יותר לגבי התנהלות הכסף והסחורה שברשותו.
ניהול מלאי נכון מציג לבעל העסק את מצבו האמיתי של העסק.
אחד מנקודות התורפה הקיימות גם ברשתות המנהלות את המלאי שלהם הוא נושא המרות, תרומות , ופעולות שאינן בשגרה אשר משבשות את המלאי.
דוגמא:
במפעל מסוים אשר כל עבודתו נסמכת על עונות השנה , דהיינו בכל עונה משתנה מגוון המוצרים, המוצרים נמכרים כמארז המכיל 2-5 פריטים. בסוף עונה נמכרת הסחורה כסטוק או כפריטים בודדים לאחר פירוק המארזים בחנות המפעל. המפעל ניהל מלאי אולם לא ביצע המרה של המארזים לפריטים בודדים (פעולה שאמורה להתבצע במפעל עצמו לפני העברת הסחורה). ורק לאחר מיכן העברתה בקודים החדשים שנועדו לכל פריט (ייתכן אפילו קוד אחד – תלוי במחיר המכירה).
אם לא מבוצעת פעולת המרה - שיבוש במלאי.
במידה ומבוצעת פעולה כזו מספר פעמים – שיבוש המלאי גדל.
שינוי התנהלות הפריטים צריכה להתבטא בתנועות ניהול המלאי.
לסיום, אין להקל ראש בתחום ניהול המלאי כיוון שזהו כלי עזר מעולה לבעל הבית או לבעל תפקיד במערכת.
מזל כלף מנכ"ל פרופיט מבית אם התוצאה
מניעת אובדן הוא כלי היכול להגדיל את הרווחיות של כל עסק.
בעלי עסקים לעיתים מתמקדים בהיקף המכירות ושוכחים את האובדן שנגרם בדרך ע"י גורמים שונים כגון : ניהול לא נכון, עובדים מועדים , לקוחות לקחניים ועוד.
נקודות אלה בחלק מהעסקים אינן זוכות לתשומת לב הראויה, אלא מוזנחות. מכך יוצא שאנשי המכירות עובדים קשה מאוד כדי להגדיל את המכירות, והאובדן קיים ואף גדל במקביל. הדבר משול ל "יד המכניסה כסף לתוך כיס שיש בו חור."מזל כלף - מנכ"ל פרופיט מבית אם התוצאה .
היקפים, דרכי זיהוי ודרכי התגוננות: אחוז הנזק שנגרם על ידי גורמים פנימיים כמעט כפול מהנזק הנגרם על ידי גורמים חיצוניים ועומד בממוצע על 65% לערך מהאובדן הקיים (תלוי באופי העסק, ודרכי התנהלותו). בציבור קיימת תפיסת עולם בה רוב הנזקים המבוצעים בעסקים נגרמים על ידי גורמים מחוץ לעסק, כגון: לקוחות קבועים ומזדמנים ועוברי אורח. אולם המצב במציאות שונה.