אחד הדברים אשר מקבלים תשומת לב פחותה בחלק מהעסקים הינו תחום ניהול מלאי.
ניהול מלאי בעיני הוא – סדר
במקום מסודר כל אי סדר בולט ומפריע.
ניהול מלאי הוא בעיני אחד התחומים החשובים ביותר (מפורט בהמשך).
ניהול מלאי הינו כלי שרות מעולה לבעל הבית, כלי הנותן אינדיקציה מדויקת יותר לגבי התנהלות הכסף והסחורה שברשותו.
ניהול מלאי נכון מציג לבעל העסק את מצבו האמיתי של העסק.
אחד מנקודות התורפה הקיימות גם ברשתות המנהלות את המלאי שלהם הוא נושא המרות, תרומות , ופעולות שאינן בשגרה אשר משבשות את המלאי.
דוגמא:
במפעל מסוים אשר כל עבודתו נסמכת על עונות השנה , דהיינו בכל עונה משתנה מגוון המוצרים, המוצרים נמכרים כמארז המכיל 2-5 פריטים. בסוף עונה נמכרת הסחורה כסטוק או כפריטים בודדים לאחר פירוק המארזים בחנות המפעל. המפעל ניהל מלאי אולם לא ביצע המרה של המארזים לפריטים בודדים (פעולה שאמורה להתבצע במפעל עצמו לפני העברת הסחורה). ורק לאחר מיכן העברתה בקודים החדשים שנועדו לכל פריט (ייתכן אפילו קוד אחד – תלוי במחיר המכירה).
אם לא מבוצעת פעולת המרה – שיבוש במלאי.
במידה ומבוצעת פעולה כזו מספר פעמים – שיבוש המלאי גדל.
שינוי התנהלות הפריטים צריכה להתבטא בתנועות ניהול המלאי.
לסיום, אין להקל ראש בתחום ניהול המלאי כיוון שזהו כלי עזר מעולה לבעל הבית או לבעל תפקיד במערכת.